De sista dagarna

Tillbaka från Kauai. Fyra dagar kvar tills vi åker hem. Har det verkligen gått en månad? Känns att vi har hunnit med en hel del, men samtidigt att vi inte  gjort någonting alls. L.A känns som en helt annan resa. Det har varit en av skönaste resorna hittills, vi har tagit det väldigt lugnt, men ändå fått mycket nya intryck. Det blev tyvärr ingen surf, men det får bli på nästa resa. Vi checkade in på Surfjack och det var skönt att bo fräscht och kunna sova igen. Vi har tyvärr åkt på en megaförkylning, så det blev inte så mycket aktiviteter. Vi hängde mest vid poolen på dagarna och strosade runt lite på kvällarna. En kväll köpte vi med oss sallad och satte oss nere på stranden. Det var mysigt. Vi hann med en middag på Mahina & Suns och systerkrogen Mud Hen Water. Fantastiskt mat på båda ställena, Lokalt, eko  och klassisk hawaiiansk mat med nytänk. Tonfisken på Mahina & Suns är bådas favorit på hela resan. Tror vi åt den typ fyra gånger.😃🐟

Näst sista dagen spöregnade det hela dagen, så vi begav oss på liten shoppingrunda.

Vi började med lunch på Kaimuki Superette, ett jättetrevligt ställe lite utanför Waikiki. Kaimuki är ett område som är poppis bland de lokala och har en del bra krogar.

Vidare åkte vi Chef Zone som är en grossistbutik för restauranger. Där hittade några saker till restaurangen. Ibland kan det vara svårt att hitta allt hemma i Sverige, det brukar ta något år innan det går handla samma saker hemma. Därefter blev det lite shopping på Ala Moana, som är stort shoppingcenter.

Sista dagen var det D-vitamin uppladdning vid poolen. Vid solnedgången gick vi ner till Moana Surfrider, det andra hotellet som byggdes  i Waikiki 1902. Ett fantastiskt ställe i kolonialt stil. Vi bodde här sista natten då vi var här för två år sen. Denna gång trivdes vi så himla mycket på Surfjack, så det blev bara en liten drink här.

Vi packade med lite vemod, då man kände att en månad till här skulle inte vara något problem. Men där hemma väntar lite nya spännande saker, så det blir kul.

Ikväll har vi landat i L.A och checkat in på The Rose Hotel i Venice Beach. Vi gick till Gjelinas och åt middag och sedan testade vi lite glass från den coola glasserian Salt & Straw. Igår fick vi veta att uppgraderingen på hemflyget har blivit beviljat, så vi ska för första gången flyga i bussiness class. Uppdatering kommer.

Puss & kram

Publicerat av

Lifelaughtravel

Petra, 44 år, krögare, bor på Gotland med min sambo Adam och min bonus dotter Maja. Reser så fort tillfälle ges:-)