Roadtrip

Veckan i Kailua gick väldigt fort, fast vi bara  tog det  lugnt. Vi hann med en till tur till toppen på Pilboxarna och några promenader till stan. Kvällarna har ägnats åt The Crown serie på Netflix. Jättemysigt. Sista kvällen hann vi också besöka den lokala marknaden och  Lanikai Brewery. Bilden ovan är tagen vid solnedgången när vi lekte med kamerans olika inställningar och testade att fota med olika slutartider. Det blev en del bra bilder, men mer träning behövs.

Här hittade vi ett trevligt ställe med riktigt fräsch mat. Det känns så mycket lättare att äta nyttigt  här, då man inte har samma utbud hemma. . Vi testade wrap med halstrad tonfisk och en portabello sandwich. Snygg inredning och målning på väggen dessutom.Det blev även  lite shopping och jag hittade lite saker med bananblad:-) och jättesköna skor.

Men sen behöver man så klart att fylla på med lite energi igen:-)

Igår hyrde vi bil och tog oss upp till Haleiwa, som ligger på norra delen av ön. Vi tog kustvägen och turen bjöd på många vackra vyer. Vi passerade Kuaola Ranch som är känd för sina inspelningar av filmen Jurassic Park.

Vi kom fram sent på eftermiddag och checkade in på vårt tredje Airbnb boende. Tycker att det är väldigt smidigt och att man får lite av den här lokala känslan, när man inte bor på hotell. Det är dock högsäsong här just nu och många av ställena är fullbokade till slutet på februari, så det är bra att boka innan. Vi hade bokat de två första boenden hemifrån. Denna hade någon avbokat i sista stunden och då fick vi chansen att hänga här i några dagar.  På kvällen åkte vi ner och handlade lite saker på Supermarket och tog en bit mat på en mexikansk restaurang. Kvällen avslutades med att vi pallade mango på en parkeringsplats:-)  Resultatet blev fem supersöta mangos.

Idag är det den första dagen då det verkligen har regnat hela dagen.Det har även blåst typ 1o meter per sekund. Så vi har myst runt på stan, lunchat och nu sitter vi dricker kaffe, läser och uppdaterar bloggen.

Hörs snart! Puss

Publicerat av

Lifelaughtravel

Petra, 44 år, krögare, bor på Gotland med min sambo Adam och min bonus dotter Maja. Reser så fort tillfälle ges:-)