Waikiki del.2

Efter  Zipline äventyret tog vi oss ner till Waikiki igen. Vi hade bokat två nätter på Surfjack hotel och därefter ett Airbnb boende lite utanför Waikiki vid Diamond Head. Efter första natten  på hotellet hade tydligen någon lämnat duschen på och det blev en vattenläcka i några rum bl annat vårt. Så vi fick en uppgradering samt 100 dollar i rabbatt. Proffsigt gjort tycker jag, även om det inte var hotellets fel. Träningsvärken efter ziplinen infanns sig dag 2 och det var ganska skönt att bara relaxa vid poolen och inta några solstrålar.

När vi kom fram till vårt nästa boende, visade sig att det inte alls var i det skicket som utlovat. Bilderna överensstämde inte riktigt och det var jäkligt skitigt och hela stället  kändes allmänt ofräscht.  Vi kontaktade värdinnan och Airbnb och meddelade att vi inte ville stanna där. Vi skickade in lite bilder till Airbnb  och inom en timme hade Airbnb annullerat vår bokning och återbetalat hela beloppet. Proffsigt och skönt att veta att man har de i ryggen om något händer. De erbjöd sig även att hjälpa oss att hitta ett annat boende, men vi hade redan checkat in på ett hotell i stan. Alla våra Airbnb har hittills varit väldigt positiva upplevelsen, och det har varit väldigt smidigt att både checka in och ha kontakt med värden. Därför blev det lite tråkigt att få en sådan dålig upplevelse. Vi längtade lite efter våra frukostar och att få lite av den här hemmakänslan, som man inte får på hotell.  När man är iväg lite längre tid, så brukar det vara skönt att kunna laga lite mat själv då och då.

Igår hängde vi på stranden hela dagen och sen  spanade in solnedgången.

På kvällen åt vi på Lucky Belly en asiatisk restaurang i Chinatown. Supergod mat, men vårt nya  köttfria liv sprack tyvärr:-).Fantastikt goda knyten med långbakat oxbringa och wasabi, jättekul kombo, då man oftast förknippar wasabi med fisk. Sedan testade vi även ramen och knyten med hummer och porkbuns. Efteråt strosade vi runt i kvartetet, innan vi tog taxi hem.

Idag bokade vi flyg och boende på grannön Kauai, dit vi åker om två dagar på en fyra dagars trip. Ska bli jättespännande.

Puss & Kram så länge..

Publicerat av

Lifelaughtravel

Petra, 44 år, krögare, bor på Gotland med min sambo Adam och min bonus dotter Maja. Reser så fort tillfälle ges:-)